Shanghai Disney Resort 2019

We zijn aangekomen aan blog nummer vier in de vakantie blogreeks van onze reis naar China. De afgelopen periode werkt mijn gezondheid niet helemaal mee waardoor ik niet zoveel heb kunnen bloggen als dat ik zou willen. We zijn inmiddels al weer aan het einde van de eerste maand van 2020, maar ik wilde toch graag door gaan met de blogreeks en mijn ervaringen met jullie delen. Afgelopen juli heb ik samen met mijn vriend mijn langste en meest indrukwekkendste reis tot nu toe gemaakt. Als ik nu terug denk aan onze reis in juli 2019 dan krijg ik heimwee. En dat verbaast mij wel een beetje, ik had nooit gedacht dat ik China zo leuk zou gaan vinden…. 1 van de hoogtepunten waren natuurlijk de Disneyparken. Naast dolfijnen en orka’s ben ik groot fan van Disney en proberen we elk jaar wel naar Disneyland Parijs te gaan. Nu we de Disneyparken in Hong Kong en Shanghai hebben gezien smaakt het naar meer en zou ik het liefst alle parken willen zien!

Shanghai Disney Resort

In de vorige blogs heb je kunnen lezen hoe we het hebben gehad Disneyland Hong Kong, de stad Hong Kong en heb je kunnen lezen over de roze rivier dolfijnen en Victoria Peak. Vandaag gaan we verder met Disneyland Shanghai.

Na ons verblijf in Hong Kong zijn we met de Ferry over gevaren naar Macau. Toen we aankwamen in Macau konden we met een bus naar de luchthaven en vlogen we naar Pudong, Shanghai. Wat heeft Pudong een immense luchthaven zeg, echt niet normaal!! Toen we waren geland had het vliegtuig zeker een half uur nodig om naar de gate te taxiën. Eenmaal uit het vliegtuig hadden we redelijk snel onze bagage en konden we naar de Douane om onze visum te laten checken. Als je ook naar Shanghai gaat en via Pudong vliegt hou dan rekening met extra tijd, bij de Douane kan het best druk zijn en als je eenmaal door de Douane bent sta je niet 1,2,3 buiten… het vliegveld is echt enorm! Voor ons leek het een beetje een doolhof, misschien kwam dat ook wel omdat we midden in de nacht om 02:30 daar op de luchthaven stonden. Ik was kapot!

Na heel veel moeite hadden we eindelijk de goede opstap plaats gevonden voor onze transfer naar ons hotel. We kozen voor een hotel in de stad Pudong zelf. Dat was een stuk goedkoper dan in het Disneyresort te verblijven. En we wilde ook iets mee krijgen van de lokale bevolking. Daarnaast verblijven we in Disneyland Parijs regelmatig in de gethematiseerde hotels, dus dat kennen we maar al te goed. Nu zaten we in China en wilde we ook wel echt het gevoel hebben dat we in China waren. Dus zochten we naar een hotel met goede recensies en weinig toeristen. We kwamen uiteindelijk terecht bij Joyful Star Hotel. Het hotel was netjes en schoon. De eerste nacht sliepen we in een ouder gedeelte van het hotel op een heel hard bed. We hadden bijna geen oog dicht gedaan die nacht. Toen we naar de receptie gingen waren ze heel behulpzaam en kregen we een andere kamer op de begane grond waar de kamers gerenoveerd waren. En we kregen een extra deken om op te liggen voor extra comfort.

Na de korte nacht zijn we even een rondje gaan lopen door de wijk waar wij zaten. Vlak achter het hotel was een winkelcentrum met meerdere eettentjes. We werden wel wat aangestaard omdat ze hier waarschijnlijk niet zoveel buitenlanders tegen komen dan in het centrum van Shanghai. Tegen de avond besloten we om de winkeltjes van Disney Town te gaan bekijken. Gelukkig was het hotel niet heel ver van het Disneyresort af, dat was ongeveer 20 minuten rijden met de auto. We kozen er dan ook voor om met de taxi naar het Disneypark te gaan. Dat was heel makkelijk te regelen via de Chinese app Didi. Via die app kun je heel makkelijk invoeren waar je naar toe wilt en de exacte ophaallocatie aanklikken. Wanneer de opdracht is geaccepteerd door een taxichauffeur geeft de app aan wanneer de taxi aan komt met een exacte tijd en welk kenteken de taxi heeft. Echt ideaal!

Disney Town

Een regenachtig Disney Town. ©VTL Photography.

Disney Town is eigenlijk het zelfde als Disney Village in Disneyland Parijs. Al is het wel iets groter… In Disneytown vind je veel restaurants, en je kunt er al voor een paar euro iets eten. Maar je kunt ook in een restaurant dineren met uitzicht over het Disneypark, in het restaurant zijn verschillende menu’s beschikbaar in verschillende prijscategorieën. En dat vind ik wel echt een pluspunt, zo kan iedereen dineren met uitzicht op het park. Je moet wel echt van Aziatisch eten houden aangezien dat wel het meest geserveerd wordt in Disneyland Shanghai. Het leuke aan Disney Town is dat je er ook winkels tegen komt die je in Parijs niet ziet zoals Sephora, Gucci, UGG, de Cheese Cake Factory, Happy Lemon (heel bekend in China), en Samsonite heeft ook een eigen winkel in de Disney Town. Er is zelfs een kleding winkel te vinden die casual kleding verkoopt. Als je alles op je gemak wilt bekijken en wilt eten in Disney Town zou ik er zeker een dagdeel voor uit trekken. Voor de Disneyverzamelaars is er helaas niet heel veel te halen in Disneyland Shanghai (op de winkel in het kasteel na) Ze hebben wel een aantal unieke pins, en pandora bedels maar qua beelden en snowglobes valt het heel erg tegen. Ondanks dat was het evengoed leuk om er rond te lopen en rond te snuffelen. We hebben uiteindelijk een hele avond doorgebracht in Disney Town. Ik heb ook nog meerdere filmpjes gemaakt. Ik hoop dat ik binnenkort de tijd heb om de filmpjes online te zetten.

Entree tickets Shanghai Disney Resort. ©VTL Photography.

De volgende ochtend was het echt tijd om Shanghai Disneyland te bezoeken. Ik was zo benieuwd! Vooral naar het kasteel, en de attracties. We hadden van te voren al tickets online gekocht dus hoefde niet in de lange rij voor de kassa’s te wachten. Bij de entree werden de digitale tickets gescand en werd er gevraagd naar ons paspoort. Wanneer je Disneyland Shanghai bezoekt is het heel erg belangrijk dat je je paspoort mee neemt. Zonder paspoort kom je namelijk niet binnen! Na de paspoort check kregen we originele kaartjes en mochten we naar binnen….

Disneyland Shanghai

Enchanted Storybook Castle Shanghai. ©VTL Photography.

Shanghai Disney Resort ligt in Pudong, Shanghai. De Walt Disney Company opende het Resort in juni 2016, en is het nieuwste Disneypark ter wereld. Daarnaast heeft Disneyland Shanghai ook het grootste én hoogste kasteel van alle parken ter wereld; Enchanted Storybook Castle. Persoonlijk vind ik het kasteel van Parijs nog steeds het mooiste maar, het kasteel van Disneyland Shanghai komt dicht in de buurt. Vooral van binnen is het prachtig om te zien! Overal zie je de mooiste details, het is echt duidelijk te zien dat ze er heel veel tijd en moeite in hebben gestopt om er echt een plaatje van te maken. Het voelt echt alsof je een sprookje binnen stapt. In het kasteel zit ook een attractie: Snow White’s fairy-tale world. Je loopt als het ware door het verhaal van sneeuwwitje heen. door middel van 3D schermen wordt het verhaal van Sneeuwwitje verteld. Wat ik ook super mooi vond waren de mozaïek kunstwerken van verschillende Disneyverhalen in het kasteel. En de winkel in het kasteel was ook erg indrukwekkend! Hier kun je sieraden, glazen beelden, en porseleinen beelden kopen. De beelden zijn wel behoorlijk prijzig! Helaas was het in het winkeltje te druk om foto’s te maken maar ik heb wel een video. Die zal ik binnenkort op YouTube plaatsen.

Net als alle andere Disneyparken heeft Shanghai Disney Resort ook een aantal themagebieden met top attracties zoals:

• Tomorrowland. Met de fantastische achtbaan Tron, Buzz Lightyear Planet Rescue, Stitch Encounter, Jet Packs, Star Wars Launch Bay en de Millennium Falcon.
  • Gardens of Imagination. Met de bekende Fantasia Carousel, Dumbo the Flying Elephant, Marvel Universe, Become Iron Man en Marvel Comic Acadamy.
  • Mickey Avenue. Mickey Avenue is het gebied bij de entree zoals Mainstreet U.S.A. Hier vind je winkeltjes en eettentjes.
  • Fantasyland. Enchanted Storybook Castle, Seven Dwarfs Mine Train, Peter Pan’s Flight, Hunny Pot Spin en Alice in Wonderland Maze.
  • Treasure Cove. Pirates of the Caribbean- Battle for the Sunken Treasure en Shipwreck Shore.
  • Adventure Isle. Soaring Over the Horizon, Roaring Eapids en Challenge Trails.

Foto’s van de Enchanted Storybook Castle in Shanghai. ©VTL Photography.

Shanghai Disney Resort heeft 1 park maar is echt immens groot. Van te voren had ik niet al te veel online gezocht naar hoe het park er uit zag, ik wilde mezelf echt laten verrassen. En dat gebeurde ook! Het is een prachtig mooi park met ontzettend leuke attracties. The Pirates of the Caribbean en Tron waren voor mij echt de absolute hoogtepunten. Tijdens de boot rit door The Pirates of the Caribbean heb ik echt met mijn mond open vol verbazing om mij heen zitten kijken. En dan de muziek van de films er bij dat gaf een echt kippevel gevoel. En dan Tron, een achtbaan zoals je die nog nooit hebt ervaren. De eerste keer was ik best nerveus, het zijn namelijk geen gewone achtbaan karretjes… je zit op een soort motor en je wordt ook nog afgeschoten van 0 km naar 100 km in een paar seconden. Ik ben niet zo’n grote held, ik heb dan ook werkelijk alles bij elkaar gegild hihi. Maar na 1 ritje was ik wel verkocht… WAT WAS DAT GAAF!!

In Shanghai Disney Resort heb je naast een hoop leuke attracties ook een aantal mooie shows en voorstellingen. Er is een musical van Beauty and the Beast in een theater bij Disney Town, helaas is deze musical alleen in het Mandarijn, dus hebben wij die musical niet gezien. Ook is deze musical niet te bezoeken wanneer je entree tot het park hebt, je moet apart tickets bestellen. Maar in het park zijn er wel een aantal shows te zien, zoals Tarzan: Call of the Jungle. Tijdens de show heb ik heel veel foto’s gemaakt. Het verhaal werd verteld door heel veel dans en ontzettend gave acrobatische stunts. Het was ook een vrij uitgebreide show, waardoor je ook meteen even je voetjes wat rust kunt geven.

Foto’s Tarzan: Call of the Jungle. ©VTL Photography.

Tot slot

Tresure Cove Shanghai Disney Resort. ©VTL Photography.

Shanghai Disney Resort is absoluut de moeite waard om naar toe te gaan! De attracties, de beleving, de shows, het eten, het kasteel… alles is super mooi. Het enige minpunt is dat we veel werden aangestaard door de Chinezen. We werden regelmatig aangesproken, aangewezen, en ik denk dat we wel 20 keer op de foto zijn geweest haha. Gelukkig waren de meeste locals echt super lief! Maar buiten de foto’s die werden gemaakt kan ik geen minpunten bedenken over Disneyland Shanghai. Het is een prachtig park en nu ik zo bezig ben met de blog en alle foto’s krijg ik weer kriebels om te gaan hihi. Als je nieuwsgierig bent naar Disneyland Shanghai en het park nog niet hebt bezocht, ga dan de laatste aflevering van Disney Imagineering kijken op Disney+! Deze aflevering gaat o.a. over de ontwikkeling van het park en je ziet de beste highlights. Erg leuk om te zien!

O ja en als je naar Disney Resort Shanghai gaat, vergeet dan vooral de Cheesecake Factory niet!! Vreselijk lekker! Een stuk Cheesecake kost wel omgerekend 9 euro maar je kan er zeker met z’n 2 van eten.

BELANGRIJK!: Op dit moment (eind februari 2020) is Disneyland Shanghai gesloten voor publiek vanwege het Coronavirus. Dit geldt overigens ook voor Disneyland Hong Kong. Wanneer de parken weer open gaan is niet duidelijk. Houdt de websites en berichtgeving goed in de gaten als je er graag naar toe wil gaan. Heb je vragen naar aanleiding van deze blog, heb je advies nodig voor je reis naar Disney Shanghai of wil je contact met mij op nemen voor een andere reden, mail mij dan via info@vtlphotography.com of vul het contactformulier in op de website dan zal ik proberen om z.s.m te reageren. Ik hoop dat jullie het leuk vonden om een beetje mee te genieten van ons bezoek aan Shanghai Disney Resort. Volgende maand nog meer Disney, want dan gaan we weer een aantal dagen naar Disneyland Parijs!! Later meer hier over.

Foto overzicht Shanghai Disney Resort. ©VTL Photography.

Disclaimer:

De blog en foto’s zijn gemaakt door Angela van ’t Land/VTL Photography. Alle foto’s en teksten in deze blog, sociale media en op de website zijn eigendom van VTL Photography tenzij anders aangegeven. Gebruik geen enkele foto, video of tekst zonder toestemming voor privé of commerciële doeleinden. Voor vragen over het gebruik van de foto’s kun je het contactformulier invullen op de website of een e-mail sturen naar: info@vtlphotography.com. Bij voorbaat dank!

This blog and pictures are made by Angela van ’t Land/VTL Photography. All images on this blog, social media and website are owned by VTL Photography, unless specified otherwise. Do not use the pictures, video’s or text without our permission for private or commerical purposes. For questions about using the pictures, please fill out the contact form on the website or send an email to: info@vtlphotography.com. Thank you!